Τι κάνει μια εταιρεία πρωτοπόρο
Η έννοια της πρωτοπορίας στον τομέα των επιχειρήσεων αναφέρεται συνήθως στην ανανέωση ή δημιουργία νέων μεθόδων, τεχνολογίας, προϊόντων και ιδεών μιας εταιρείας, που της χαρίζουν μια θέση ανάμεσα στις πλέον επιτυχημένες του χώρου. Οι πρωτοπόρες εταιρείες είναι —επομένως— αποτελεσματικές, παραγωγικές και βέβαια επιτυχημένες, καθώς γνωρίζουν πώς να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς.
Πρωτοπορία δεν σημαίνει, όμως —απαραίτητα— εφεύρεση, αλλά κυρίως προσαρμογή.
Σε μια περίοδο κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε τα τελευταία χρόνια, οι δύσκολες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, η διστακτική αγορά και η αβεβαιότητα του κοινού δεν πρέπει να αποτελούν μόνο τροχοπέδη στην ανάπτυξη. Μπορούν να αποτελέσουν, ταυτόχρονα, μια υπέροχη πρόκληση και πρόσκληση για ανανέωση, εύρεση νέων μεθόδων προσέλκυσης του κοινού και πάνω απ’ όλα βελτίωσης και τελειοποίησης των ήδη παρεχόμενων υπηρεσιών.
Βήματα-κλειδιά για την επιτυχία:
- Μελέτη και ανάλυση του χώρου της αγοράς, των αναγκών του πελάτη και του ανταγωνισμού.
- Ανάπτυξη στρατηγικού, δυναμικού σχεδίου που θέτει την καινοτομία στην καρδιά της επιχείρησης.
- Διάθεση και μυαλό ανοιχτό σε νέες ιδέες.
- Διάθεση προσαρμογής των προϊόντων και υπηρεσιών στις εξωτερικές συνθήκες.
- Εμπνευσμένη ηγεσία που θα ωθεί το ανθρώπινο δυναμικό εξαρχής στην καινοτόμο σκέψη.
- Γόνιμη επικοινωνία με τον πελάτη.
Ο πατριάρχης των θεωρητικών του management, Peter Drucker (1909-2005) είχε πει, άλλωστε:
«Δεν πρέπει να εμπιστεύεσαι αυτόν που ποτέ δεν κάνει λάθος και που ποτέ δεν αποτυχαίνει σ’ αυτό που κάνει. Και αυτό επειδή είτε είναι ψεύτης είτε ασχολείται μόνο με τα σίγουρα, τα δοκιμασμένα και τα ασήμαντα.»